BRF Ångkvarnen 1

Information från styrelsen

Nu finns protokollet från årsstämman 2019 i fliken Föreningen - Protokoll

Trivselregler i uthyrningsrum

För allas trivsel och för att förenkla uthyrningen av vårt övernattningsrum är det bara att följa de enkla regler som presenteras i det följande.

Rummet, disponeras från det att du hämtat nyckeln till dess du lämnat tillbaka den. Kom överens med den som du får nyckeln av om när och hur du ska återlämna nyckeln. Normalt är det från kl 12 dagen för uthyrningen och till kl 12 den dag du ska lämna rummet. Du kan komma överens med styrelsens representant om andra tider.

Vid ankomst, bör  du kontrollera att uthyrningsrummet är städat att allt är helt och att ingenting saknas. Skulle det inte vara så ska du anmäla det direkt till den som ansvarar för uthyrningsrummet och som du fått nyckeln av.  Gör du inte det riskerar du att vid avfärd få stå för den extra kostnaden som vi får för att eventuellt köpa in saknade saker eller  för extra städning.

Husdjur, är inte tillåtet att ha med sig till  övernattningsrummet. Du får inte ens ta in husdjur för kort tid  i rummet. Detta för att även gäster med allergier ska kunna vistas i rummet. Om husdjur tas in i rummet måste det saneras. Hela den kostnaden  debiteras den som hyr rummet.

Rökförbud, råder i rummet och direkt utanför. Rökning får ske en bit utanför dörren men inte i direkt anslutning till fastigheten. Tänk på att det finns balkonger i närheten. Om rökning ändå sker i rummet måste det saneras. Hela den kostnaden  debiteras den som hyr rummet.

Sängplatser, det finns tre fasta sängplatser och en utfällbar gästsäng. Kuddar och täcken finns men du får ta med egna lakan, örngott och påslakan. Det är inte tillåtet att sova i sängarna utan lakan eller med sovsäck.

Matlagning,  är inte okej men det går att fixa till  frukost. Det finns vattenkokare, kaffebryggare och några kastruller för enklare grötkokning eller för att koka ägg. Porslin  och bestick för 6 personer finns. Saknar du något meddela gärna styrelsen. Ett litet kylskåp finns också. Glöm inte att diska efter dig.

Toalettpapper, ska finnas men ta gärna med en rulle för säkerhets skull. Den får du gärna lämna kvar.

Städning, ansvarar den som hyrt uthyrningsummet för. Du/ni ska se till att det är i ordning, att allting är diskat och torkat samt inställt på sin plats. Golven ska damsugas och fukttorkas. Golvmattan ska skakas och dammsugas varje gång. Bord och bänk ska torkas av. Toaletten ska skuras, duschen likaså. Närmare städinstruktioner sitter på insidan av garderobsdörren. Följ dem så blir det trevligast för nästa gäst som kommer.

Sopor, ska tas med och slängas efter varje uthyrningstillfälle. Tänk på att det kan gå några dagar innan nästa gäst anländer och sopor luktar inte gott.

Avfärd, när det är dags att åka och lämna rummet ska det checkas av. Kom överens med den du fått nyckeln av hur detta ska gå till och när ni ska lämna tillbaka nyckeln.

Sist men inte minst,  hoppas vi att rummet var till belåtenhet och om alla är rädda om inredningen och städar efter sig håller rummet längre.

Kalender: Uthyrningsrum

0

Du behöver logga in för att kunna boka uthyrningsrum. Kontakta styrelsen för att få ett konto.

Logga in

?
Glömt?Logga in

Hjälp för inloggning

  • För att få tillgång till ditt lösenord anger du din e-postadress i inloggningsrutan.
  • Lösenordsfältet lämnar du tomt.
  • Fyll i kryssrutan "påminnelse av lösenord".
  • Klicka logga in och vänta sedan på ditt lösenord som automatiskt skickas till din e-postadress inom ett par minuter.
822
823